Amalfi-Part szépségei

2023.05.01

Olaszország déli része csodálatos. Az én személyes kedvencem az Amafi-Part és festői városai.

Az Amalfi-Partot legegyszerűbben Nápolyból lehet elérni. Mi is ide repültünk, és egy délelőttöt azért Nápolynak szenteltünk. Háát, nekem nem lett a kedvenc városom megmondom őszintén. :) Nagyon koszos és zsúfolt, viszont isteni a pizza és a pékségek kínálata lenyűgöző. Ha itt jártok ezeket mindenképp kóstoljátok meg.

Innen legegyszerűbben és leggyorsabban vonattal lehet eljutni az Amalfi-Partra, de közlekedik úgynevezett Sita busz is, csak azzal sokkal hosszabb és kényelmetlenebb az út.

A szállás megválasztása a költségvetés szempontjából itt nagyon nem mindegy. A legfelkapottabb városokba és környékükön (Amalfi, Positano..) rettentő drágák a szállások, meg úgy általánosságban minden. Így mi  kindulópontnak, és szállásunknak az Amalfi jobb szélén elheyezkedő Salernot választottuk. Nagyon bájos kisváros, elfogadható szállás és étterem árakkal.

Salernóból a közlekedés is remek. Kétféleképpen lehet eljutni az Amalfi-Part legszebb városaiba: Hajóval vagy Sita busszal. Ha időt akarunk spórolni a hajó remek választás, viszont drágább mint a busz, és délután az utolsó hajó viszonylag korán közlekedik, így azzal számolni kell, ha esete szeretnénk visszatérni a szállásra, akkor busszal kell hazamenni. Érdemes kombinált jegyet venni ami jó a hajóra is buszra is egész nap.

Mi hajóval indultunk el minden reggel és este busszal mentünk haza. Így tudtuk a legtöbb dolgot belesűtíteni a 4 napunkba.

Első nap mi rögtön a gyönyörű Amalfi városába látogattunk. Nagyszerű élmény végighajózni a part mentén. A látvány felülmúlhatatlan. Amalfi az egész partszakasz méltán híres névadója. Eszméletlen cuki és hangulatos a város. Egy egész napot el lehet sétálgatni itt, az üzleteket nézelődve, a kávézókat kipróbálva. Van egy kis központi strandja a kikötő mellett ez nem annyira szép, és elég kicsi, ezt nem próbáltuk ki. Innen gyalog át lehet menni a szomszédos Atraniba, egy alagúton keresztül, ha van időnk mindenképp érdemes.

Amalfi központi "pályaudvaráról" indulnak buszok a közeli városokba, többek közt az én személyes kedvencemre Ravellóba. Számomra ez a város volt a legelragadóbb az összes közül. gyönyörű helyen, gyönyörű kilátással. Itt található a Villa Rufolo. Ezt nem érdemes kihagyni. Az egész Amalfi-Part legszebb kilátása nyílik a teraszról, gyönyörű növényzettel párosítva. Ha itt jársz Ravellót ne hagyd ki!

Második nap Capri szigetére látogattunk, rendszerint Salernoból közlekedő nagy hajóval, ami szintén megáll Caprin kívül a nagyobb városokban (Amalfi, Positano).

Capri sziget egyedülálló, viszont rengeteg ember van. Gyakorlatilag hömpölygött a tömeg az utcákon. Itt mi befizettünk egy sziget körüli hajóútra, ami őszintén annyira nem jött be. Sajnos a kék barlangba a magas vízállás miatt nem tudtak bevinni minket, ezt kicsit sajnáltam.

A szigeten 2 város van ahova érdemes elmenni, Capri és Anacapri. Míg Caprin nyüzsgő embertömeg van, addig Anacapri sokkal nyugisabb. Caprin van egy szép botanikus kert, ahonnan gyönyörű a kilátás, ezért érdemes ide felmenni, illetve van egy helyi világ szinten híres parfüméria. Caprin található fűszerekből és virágokból csinálják a parfümöket, Carthusia a neve, és itt helyben készíetenk mindent. Csodálatos kis bolt, és nagyon különleges illatokat szagolgatni. :)

Anacaparira busszal át lehet menni, és innen indul felfelé egy libegő, Capri legmagasabb pontjára. Amúgy a szigeten nincs autós közlekedés. Vagy busszal, vagy helyi cabrió taxival vagy gyalogosan lehet közlekedni.

Ha van egy kis időtök itt mindenképp érdemes keresni egy kis öblöt, vagy lagúnát, mert nagyon szép tiszta a víz mindenhol, így érdemes megmártózni. :)